نکات قابل توجه در هنگام خرید دیوار کوب

در زمان خرید و نصب دیوارکوب ها به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در زمان خرید و نصب دیوارکوب ها ، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اگر دقت کرده  باشید، در هر فضایی که برای اولین بار ورود پیدا می کنید، دیوارهای آن محل جزء اولین مواردی بوده که به چشم شما آمده است، بنابراین طراحان اغلب، دیوار را به عنوان یک تم اصلی در زیباسازی فضای داخلی در نظر می گیرند و به دنبال راهی برای  زیباتر جلوه دادن دیوار ها بوده اند ، تا بتوانند از طریق آن  به زیبایی نماهای داخلی بیفزایند، در این مقاله قصد دارم شما را با موضوع جذاب دیوارکوب و نکاتی که در مواقع نصب و خرید باید به آن ها توجه کنید، آشنا کنم. پس اگر شما هم  به دکوراسیون منزل تان اهمیت می دهید، و به دیوار کوب ها علاقه مند هستید، برای خرید می توانید به شرکت فنی مهندسی باقریان دکور ، که دارای کارخانه دیوارکوب اصفهان هستند و فروش عمده ی دیوار کوب نیزدارند، مراجعه کنید ، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دیوار کوب ها ، در این مقاله تا پایان با من همراه باشید.

دیوارکوب به چه معناست؟

از دیوارکوب ها که سریع ترین و بهترین راه  به جای رنگ کاری و گچ کاری که مراحل طولانی تری دارند ، جهت  پوشش دادن به ترک های دیوار ، و هم چنین  برای زیبا سازی نمای دیوار استفاده می کنند.

نکاتی که در هنگام خرید ونصب دیوارکوب ها باید به آن ها دقت کنید ، به شرح زیر می باشند :

با توجه به سلیقه ی شخصی هر فرد و نوع مکانی که می خواهید ، برای آن از دیوارکوب استفاده کنید ،دارای نکات مشترکی هستند ،که  باید رعایت کنید.

برای نصب دیوار کوب ها ابتدا باید به زیر سازی آن ها توجه کنید ، زیرا سطحی که دیوار کوب نصب می شود باید سطحی صاف وهموار باشد ، تا لبه ها ی آن ها به خوبی به هم دیگر برسند و پوشش دهی آن ها درست انجام شود ،در دیوار های سیمانی  یا کاشی کاری شده حتما باید زیر سازی انجام گیرد ،اما دیوار های گچی و چوبی نیاز به زیر سازی ندارند و با میخ و چسب می توانید آن ها را نصب کنید.

نکات قابل توجه در هنگام خرید دیوار کوب ها

انتخاب رنگ مناسب

اگر قصد خرید دیوارکوب برای تزیین و دکوراسیون داخلی منزل خود را دارید ، بهتر است رنگ آن را در طیف رنگی خنثی  انتخاب کنید ، مثل : رنگ های طوسی ، کرمی ، شیری ، دودی ، پلاتینی و غیره

استفاده از اکسسوری های متفاوت برای دیوارکوب

برای جلوه دادن بیشتر به دیوار کوب ها، می توانید از اکسسوری هایی که دارای رنگ های تضاد با دیوارکوب شما دارند ، استفاده کنید ، مانند : کمد ، کابینت ،فرش ،قفسه ی کتاب و…

انتخاب دیوارکوب برای محیط های اداری

در مکان های اداری مانند : هتل ها، رستوران ها ، سالن کنفرانس ، و تئاتر ، بهتر است از دیوارکوب PVC پی وی سی اصفهان  که چشم گیرتر هستند استفاده کنید، اما اگر در نظر دارید که دیوارکوب شما عایق صدا و حرارت باشد ،می توانید از جنس ام دی اف آن استفاده کنید .

انتخاب دیوارکوب برای آشپزخانه

از آنجا که آشپزخانه فضای مرطوب و پر از چربی هست، جای نگرانی نیست و شما می توانید از دیوارکوب های پی وی سی ، که عایق رطوبت هستند با توجه به رنگ کابینت های خود، برای زیباتر کردن نمای دیوار آشپزخانه تان استفاده کنید و به راحتی حتی در زمان لک شدن، آن ها را پاک سازی و تمیز کنید.

نور پردازی

شما می‌توانید با استفاده از نورپردازی ، به دیوارکوب خود زیبایی دو چندانی ببخشید.ویا از چند رنگ و طرح مختلف دیوار کوب ، برای زیباتر شدن نمای دیوار ها استفاده کنید.

انواع طرح دیوارکوب

دیوارکوب سنتی

دیوارکوب های سنتی چوبی هستند و روی آن ها منبت کاری های زیادی شده که جذابیت آن ها را دو چندان کرده است، بنابراین این دیوارکوب ها را نباید در مکان هایی که رطوبت زیادی دارند، استفاده کنید، این دیوار کوب ها مناسب  فضاهای سنتی می باشند و شما می‌ توانید با اندازه گیری ابعاد دیوارهای خود، این دیوارکوب های تزیینی را نصب کنید.

دیوارکوب فانتزی

این دیوارکوب ها بیشتر برای اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند ، و طرح های سه بعدی آن ها می توانند ، گزینه ی بسیار شیکی برای فضای اتاق خواب شما باشند. شما می توانید از دیوار کوب ها به عنوان عایق صدا و دما برای اتاق خواب خود، استفاده کنید.

انواع جنس دیوارکوب

جنس دیوارکوب ها به دو دسته ی کلی ام دی اف و pvc تقسیم می شوند که مدل پی وی سی آن خود نیز به دو دسته ی، پی وی سی تو خالی و پی وی سی تو پریا فومیزه تقسیم می شوند. در ادامه در مورد هر کدام ، مختصر توضیح خواهم داد.

دیوارکوب ها با جنس پی وی سی ،توپر و یا فومیزه

این دیوارکوب ها، دارای چگالی بالایی هستند ، به همین خاطر به آن ها دیوارکوب های توپر یا فومیزه گفته می شوند. این دیوارکوب ها، سطح صاف و صیقلی دارند، برش دادن آن ها راحت می باشند و  محکم ومقاوم هستند  و به جای نماهای سنگی از آن ها استفاده می کنند. این مدل دیوارکوب ها در برابر صدا و دما ،عایق هستند ، و شما می توانید در هر مکانی از آن ها استفاده کنید.

دیوارکوب های پی وی سی توخالی

این دیوارپوش ها نیز هم مانند دیوارپوش های پی وی سی توپر ، از استحکام بالایی برخور دار هستند ،  تنوع رنگ بالایی دارند در دو مدل چاپی و روکش دار دیده می شوند ، و شما می توانید متناسب با دکوراسیون خانه خود رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید ، این دیوار پوش ها نسب به خراشیدگی و سایش مقاوم اند، قابلیت شست وشو دارند که این ویژگی ها باعث شده مورد توجه ی زیادی  قرار بگیرند .

دیوارکوب هایی با جنس ام دی اف

این دیوارکوب ها به دلیل جنسی که دارند در مقابل ضربه و خراشیدگی مقاومت بالایی دارند، بیشتر از این مدل دیوارکوب ها در مکان های کوچک استفاده می کنند. وزن این نوع دیوارکوب ها نسبت به دو مدل قبلی سنگین تر می باشد شما می توانید با نصب کردن یک لایه فوم در زیر دیوارکوب های ام دی افی ، در برابر صدا و دما  آن را عایق کنید. اما چون جنس این دیوارکوب ها از چوب می باشند، در مکان هایی که مرطوب هستند، نباید از آن ها استفاده کنید چرا که با گذشت زمان آن ها باد کرده و زیبایی خود را از دست می دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *