معرفی انواع دیوارکوب

معرفی انواع دیوارکوب

در دکوراسیون داخلی دیوارها نقش بسیار مهم و موثری را ایفا می‌کنند. این تاثیر موجب شده که روش‌ های بسیار زیاد و فراوانی برای تزیین آنها به وجود آید. یکی از این روش‌ها دیوارکوب است. تولید کننده دیوارکوب آنها را در جنس و رنگ‌ های گوناگون طراحی و تولید می‌کند تا افراد متناسب با طراحی و دکوراسیون داخلی منزلشان آن را مورد استفاده قرار دهند. در این مطلب قصد داریم در مورد انواع دیوارکوب‌ها اطلاعات مفید و مختصری را به شما ارائه دهیم.

دیوارکوب چیست ؟

قبل از اینکه بخواهیم به معرفی انواع دیوارکوب بپردازیم بهتر است بدانیم دیوارکوب چیست منظور از دیوارکوب پوششی است که بر روی دیوار یا سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد تا دکوراسیون داخلی زیبا تر به نظر برسد. آنها در دو دسته دیوارپوش‌ های داخلی و خارجی دسته بندی می‌گردند که دیوارپوش ‎های خارجی مقاومت خیلی بالایی را در برابر شرایط محیطی دارند. کارخانه دیوارکوب اصفهان هم سعی در تولید و ساخت دیوارکوب با مقاومت بالا دارد.

مزیت‌ های دیوارپوش از نظر تولید کنندگان دیوار کوب

اصولا تولیدکنندگانی که در امر ساخت و تولید دیوارکوب فعالیت می‌کنند، مزایای فراوانی را برای این نوع از دیوارپوش‌ها ارائه کرده‌اند. در ادامه به صورت تیتر وار به این مزایا اشاره می‌کنیم.

  • نصب سریع و آسان
  • مناسب در همه فضاهای داخلی
  • توانایی نصب بر هر سطحی
  • تنوع فراوان در طرح و رنگ
  • قابل شست و شو
  • عایق دما صدا، حرارت و رطوبت
  • سبک بودن
  • مقاوم بودن
  • مقرون‌به‌صرفه
  • قابلیت تعویض آسان و سریع
  • قابلیت استفاده در هر مکانی

انواع دیوارکوب

همانطور که پیش‌تر اشاره نمودیم دیوارکوب‌ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند که این تنوع علاوه بر رنگ، در متریال آن‌ها هم به چشم می‌خورد. در ادامه به صورت مختصر به معرفی انواع دیوارکوب می پردازیم.

دیوارکوب mdf

اولین دیوارکوبی که می‌توان از آن نام برد، دیوارکوب ام دی اف می‌باشد. تولید کنندگان دیوارکوب اصولا در عرض‌ های بین 20 تا 25 سانتی متر و در طول 2/80 متر تولید و به بازار عرضه می‌نمایند. همانطور که می‌دانید دیوارکوب‌ های ام دی اف قابل شستشو نیستند، چون بدنه و مغزی اصلی آن‌ها چوب و ام دی اف بوده و نمی‌توان آنها را شست. آن‌ها استحکام بسیار بالایی در برابر ضربه دارند. همچنین خیلی کمتر خراش می‌پذیرند. مزیت اصلی دیوارکوب ام دی اف در مقایسه با دیگر دیوارکوب‌ها عایق بودن خیلی خوب آن است که در برابر صدا و حرارت به خوبی ایستادگی می‌کند.

معرفی انواع دیوارکوب

دیوارکوب پی وی سی توپر

علاوه بر دیوارکوب ام دی اف، نوعی دیگر از دیوارکوب وجود دارد که به آن دیوارکوب توپر می‌گویند. از این نوع دیوارکوب اصولاً در نما های سنگی، چوبی، آجری و غیره استفاده می‌گردد تا آن نما شیک‌تر به نظر آید. دیوارکوب‌ های توپر  یک سطح صاف و صیقلی دارند. از مزیت‌ های بارز این دیوار کوب نصب سریع و آسان و برش دهی خیلی ساده است. کارخانه‌های دیوارکوب تلاش می‌کنند تا دیوارکوب‌ های توپر به نحوی طراحی و تولید نمایند که برای همه مکان‌ها توانایی اجرا و نصب را داشته باشد.

دیوارکوب پی وی سی مشبک

همانطور که از نام این نوع دیوارکوب بر می‌آید به صورت شبکه‌ای هستند که از نظر ظاهری با دیوارکوب‌ های توپر تفاوت دارند. این دیوارکوب همانند دیوارکوب‌ های توپر قابل شستشو می‌باشند دیوارکوب‌ های pvc در انواع روکش دار و چاپی به چشم می‌خورد. این دیوارکوب را مطابق با سلیقه افراد می‌توان در منزل، محیط کار، اداره و هر فضای دیگری مورد استفاده قرار دارد. از نظر تولید کننده‌ های دیوارکوب، هرکدام دیوارکوب از کارایی خاص برخوردارند. ولی اصولا دیوارکوب‎های pvc  از نوع مشبک طرفدادان خاص خود را خواهند داشت.

دیوارکوب چرمی

نوعی دیگری از دیوارکوب‌ها که گران‌تر هم هستند، دیوارکوب چرمی می‌باشد. این دیوارکوب در مدل‌های مختلف به شکل سه بعدی، نرم تولید می‌گردند. اصولاً از آنها در محیط‌ هایی لوکس و لاکچری نظیر مکان‌های تجاری، هتل‌ها، دفاتر تجاری لوکس استفاده می‌کنند. البته در بعضی از خانه‌ها هم از این دیوارکوب استفاده می‌شود. این دیوار کوب مزیت‌های فراوانی نظیر پوشاندن تاسیسات داخلی و ساختمان عایق حرارتی و صوتی بودن مطلوب و قابلیت شستشو را دارد. این نوع دیوارکوب خیلی سریع و آسان نصب می‌گردند و کارخانه‌ های دیوارکوب چرمی آنها را با طول عمر بسیار بالای روانه بازار می‌کنند.

معرفی انواع دیوارکوب

جمع بندی نهایی

نمای داخلی ساختمان اگر اداری، تجاری و مسکونی هم باشد، در گزینه‌ های گوناگونی موجب آرامش روحی فرد می‎گردد. از این رو به تزیین دیوار و سقف‌ های داخلی باید خیلی بیشتر اهمیت داد. پس بهتر است دیوارکوب‌ها را در اولویت استفاده قرار دهید. دیوارکوب‌ها راهی برای کمک به پوشش زیبا و کارآمد هر خانه یا محل کار به حساب می‌آیند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *