نکات مهم در انتخاب قرنیزها

نکات مهم در انتخاب قرنیزها

نکات مهم در انتخاب قرنیزها

مقدمه

کارخانه های تولید قرنیز غالبا در سراسر کشور در حال فعالیت هستند. همانطور که می دانید به نوار باریکی که در پایین دیوارها و یا در امتداد آن ها استفاده می شود قرنیز( Baseboard )  می گویند. قرنیزها در جنس های مختلف مانند بتن، چوب، سنگ، پلاستیک و یا سیمان در رنگ های متفاوت جهت کاربری های مختلف استفاده می گردند. قرنیزها معمولا برجسته تر از دیوارها و به حالتی مشخص می باشند. دلایل متفاوتی در انتخاب قرنیزها موثر هستند. در ادامه به بررسی نکات مهم در انتخاب قرنیزها می پردازیم، با ما همراه باشید.

شرکت مهندسی باقریان دکور، با متخصصین خود در کارخانه ای تخصصی قرنیز های متفاوتی برای کاربردهای مختلف تولید کرده و به مشتریان خود ارائه می دهد. این شرکت، سعی در تولید بهترین قرنیزها با هزینه مناسب برای محل های مورد نظر شما دارد. شما می توانید به خرید عمده و جزئی قرنیز از معتبرترین کارخانه ها مانند کارخانه قرنیز باقریان اقدام کنید

نکات مهم در انتخاب قرنیزها

نکات مهم در انتخاب قرنیزها

  1. جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت و ضربه

مهمترین وظیفه قرنیزها محافظت از دیوارها در برابر برخورد اسباب و وسایل در هنگام جابه جایی و همچنین جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت از کف به دیوارها می باشد.

به بیان دیگر ، قرنیزها علاوه بر زیبایی از پوسیدگی و فرسایش دیوار ها نیز جلو گیری می کنند.

  1. تعیین ارتفاع قرنیز

عوامل مختلفی از جمله سن ساختمان که می خواهیم قرنیز و دکوراسیون جدید را در آن نصب کنیم ، ارتفاع سقف و یا طول دیوار در تعیین ارتفاع قرنیزها موثر می باشد.

در ساختمان هایی با قدمت زیاد ارتفاع بلند در قرنیزها می تواند در مقاوم کردن دیوارها تا حدی موثر باشد.

معمولا در ساختمان ها برای نشان دادن شکوه و بزرگی در ساخت و خصوصا وقتی ارتفاع سقف ها بلند است از قرنیز هایی با ارتفاع بلندتر استفاده می گردد. قرنیز های بلند معمولا در سالن ها و فضاهای بزرگ و قرنیز های کوچک در فضاهایی کوچک مانند اتاق خواب و .. استفاده می گردند. معمولا در خانه های مدرن و کوچک  امروزی با توجه به کوتاهی سقف از قرنیزهای کوتاهتر استفاده می گردد.

از دیگر مواردی  که در مورد ارتفاع قرنیز ها مورد توجه قرار می گیرد ،  موضوع محدودیت فضا است و اینکه استفاده از قرنیز ها حس تنگ شدن و بسته بودن به محیط ندهد. قرنیز ها جلوه خاصی به محیط می دهند.

ارتفاع متوسط قرنیزی که ما به شما پیشنهاد می کنیم ، حدود 145 میلیمتر می باشد. در نظر داشته باشید شما فقط قادر به تصمیم گیری برای ارتفاع قرنیز هستید و اندازه پروفیل قرنیز یکسان است و تغییری نمی کند. شما تا ارتفاع 350 میلی متر برای خاص کردن قرنیز خود مجاز می باشید.

  1. رنگ و طرح قرنیز

رنگ و طرح قرنیز در جلوه و نمای طراحی های منزل و ساختمان شما بسیار تاثیر دارد. معمولا از قرنیزهایی متناسب با طرح کف ساختمان استفاده می گردد به عنوان مثال شما می توانید از قرنیزهایی با طرح چوب جهت ادامه طرح پارکت های کف تان استفاده کنید.

هم چنین می توانید از قرنیز های قابل رنگ شدن استفاده کرده و مطابق با رنگ دیوار، قرنیز ها را رنگ و در دیوار پنهان کنید که در این صورت اتاق شما بزرگتر دیده می شود و یا با قدرت و جسارت از رنگ های مکمل برای ایجاد جلوه ای ویژه برای قرنیز ها استفاده کنید. قرنیز ها مطابق جلو های بصری و سلیقه شما می توانند در انواع رنگ های براق و مات باشند. رنگ سفید رنگ خنثی می باشد و رنگ های تیره در باکلاسی و مجللی فضا در کنتراست با دیوارهایی با رنگ هایی متضاد نقش دارند.

  1. راحتی نصب

در انتخاب قرنیز ها با ید به راحتی نصب آن ها نیز توجه کرد و از مقاومت قرنیزها در برابر  سرما و گرما و ضربه اطمینان حاصل کرد.

نصب غیر اصولی قرنیز ها باعث کنده شدن آن ها از سطح دیوار به مرور زمان، لانه گذاری حشرات و جانوران، ایجاد کپک و جذب آلودگی ها، سختی در تمیز کردن و و نفوذ رطوبت در دیوار می شود.

شما می توانید قرنیز های سنگی و قدیمی خود را با روکش چوبی مدرن، امروزی کنید.

نکات مهم در انتخاب قرنیزها

  1. جنس قرنیزها و نوع کاربری ها

قرنیز ها در انواع و جنس های مختلف توسط کارخانه قرنیز طبقه بندی می شوند.

قرنیز های ام دی اف طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند.

پلی استایرن از ترکیب جدید قرنیز های پی وی سی می باشد و به خاطر خاصیت آنتی باکتریالی که دارند از اهمیت ویژه برخوردارند.

قرنیز ها در خانه های با کف پوش لمینت برای زیبایی و پوشاندن درزها استفاده می گردند.

قرنیز های رادیاتوری علاوه بر زیبایی در گرم نگه داشتن محیط و صرفه جویی انرژی به صورت بهینه نقش دارند.

 

نتیجه گیری

در همه ی موارد گفته شده، سلیقه و ترجیح شما در اصل انتخاب قرار دارد و نکاتی که در این مقاله صحبت شد نکاتی حائز اهمیت در انتخاب قرنیز ها از کارخانه قرنیز معتبر مانند کارخانه دیوار کوب اصفهان می باشد.

از این رو کارخانه قرنیز توجه ویژه ای به تولید انواع قرنیز ها برای پوشش دهی سلیقه های مختلف می کند. شما می توانید جهت سفارش دهی قرنیز با بالاترین کیفیت و دارای رنگ های ثابت و در طرح و رنگ و اندازه های مختلف از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید. از نکات مورد توجه دیگر در مورد قرنیز ها می توان به عبور دادن کابل ها و سیم ها از قرنیز ها جهت  زیبایی و نظم دهی محیط اشاره کرد.

با استفاده از قرنیز های مناسب می توانید به دوام و ماندگاری و حفاظت از ساختمان خود کمک به سزایی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *