نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

شما می توانید فضای داخلی رویایی خود را با انتخاب درست رنگ طراحی کنید. برای اطلاع بیشتر از نقش رنگ در دکوراسیون داخلی باید تئوری رنگ ها را بشناسیم. هنگام انتخاب رنگ ها، مهم است که نوع فضایی را که می خواهید ایجاد کنید، در نظر بگیریم. انتخاب یک رنگ بندی مناسب می تواند باعث آرامش، نشاط و حتی انرژی بیشتر در اتاق شود. حتی می تواند فضای باریک را گسترده تر یا فضای بزرگتر را صمیمی تر کند.

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

تئوری رنگ ها

تئوری رنگ به این ایده اشاره دارد که یک رنگ یا ترکیبی از رنگ ها احساسات مختلفی را برانگیخته می کند. برای طراحان داخلی مهم است که یک اتاق در داخل خانه یا دفتر احساسات را منتقل کند. برای افزایش انرژی در محل کار می توانیم از رنگ های های زرد، نارنجی، قرمز استفاده کنیم. از رنگ سبز، آبی و بنفش به دلیل احساس آرامشی که به فرد می دهد، در اتاق خواب استفاده می شود. نظریه اصلی رنگ ها، اولین چیز اساسی است که باید در هنگام طراحی داخلی بدانید.

اثر روانی رنگ در طراحی داخلی

رنگ سفید : این رنگ، نمادی از خلوص و شفافیت است. در طولانی مدت، فضای داخلی سفید تک رنگ، بر عملکرد سیستم های بدن تأثیر منفی می گذارد، بنابراین توصیه می شود از آن به عنوان سایه استفاده کنید تا رنگ دیگری را تکمیل کند.

رنگ قهوه ای : این رنگ خاکی نماد ایمنی و کانون خانوادگی است، بنابراین برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه ایده آل است.

رنگ خاکستری : جدا از اینکه یک رنگ زمینه زیبا است، از آن برای دفاتر و مراکز تجاری استفاده می شود. خاکستری همچنین می تواند رنگ های دیگر را روشن کند.

رنگ سبز : رنگ سبز رنگی از طبیعت، درختان و طبیعت وحشی است. این رنگ چشم ها را خسته نمی کند و باعث آرامش سیستم عصبی تحریک شده می شود. رنگ سبز باعث از بین رفتن افکار منفی در فرد می شود. همچنین عملکرد سیستم قلبی عروقی را بهبود می بخشد و به جلوگیری از بروز بیماری کمک می کند.

رنگ آبی : این رنگ تفکر انسان را تحریک می کند. سایه ای خنک است و اثر آرام بخشی روی بدن دارد.

رنگ زرد : این رنگ مورد علاقه افراد پرانرژی است. رنگ زرد یک اثر قدرتمند بر روی سیستم عصبی، تقویت و تحریک توانایی های ذهنی، بیدار کردن حس کنجکاوی و غیره است.

رنگ نارنجی : نارنجی تمرکز و فعالیت مغزی فرد را تحریک می کند و تأثیر مفیدی بر سیستم غدد درون ریز، تنفس و هضم دارد. رنگ نارنجی بر رشد شغلی و فعالیت تجاری تأثیر مثبت دارد.

رنگ قرمز : این رنگ باعث ایجاد اقدامات، تصمیم گیری و آگاهی از وضعیت می شود. اگر می خواهید توجه کسی را به یک دکوراسیون خاص متمرکز کنید، خوب است که ابتدا با یک طراحی خنثی شروع کنید و جزئیات روشن را با رنگ قرمز اضافه کنید.

رنگ صورتی : به ترمیم بافت های استخوانی، از بین بردن استرس و خستگی و به بی خوابی کمک می کند.

رنگ بنفش : رنگ بنفش وقتی با رنگ های سفید، قرمز، آبی، قهوه ای و خاکستری ترکیب شود بسیار جذاب است.

رنگ سیاه : استفاده بیش از حد این رنگ ممکن است تحریک کننده باشد، اما اگر تعادل داشته باشد، باعث آرامش فضای داخلی شما نیز می شود. رنگ سیاه کاملا با رنگ های دیگر ترکیب شده و حتی می تواند آنها را برجسته کند.

برای انتخاب رنگ و طراحی دکوراسیون در اصفهان بهتر است با بهترین شرکت طراحی داخلی اصفهان تماس بگیرید و از مشاوره با این شرکت ها بهره مند شوید.

استفاده از رنگ ها در مکان ها مختلف

اتاق نشیمن : اتاق نشیمن شما می تواند با استفاده از رنگ آبی به فضای آرام تری تبدیل شود. به خاطر داشته باشید که سایه های درخشان تر مانند یاقوت کبود، می تواند انرژی بیشتری اضافه کند. در حالی که رنگ های روشن تر مانند آبی آسمانی روشن، احساس آرامش بیشتری ایجاد می کند.

آشپزخانه و غذاخوری ها : بسیاری از رستوران ها در اتاق غذاخوری خود طرح رنگ قرمز یا کاغذ دیواری انتخاب می کنند چون رنگ قرمز باعث افزایش اشتها در بیشتر افراد می شود. همچنین انرژی بخش است و اشتیاق را به اتاق می آورد. به عنوان مثال، ممکن است شما یک دیوار را به رنگ قرمز مخملی رنگ کنید و دیوارهای دیگر سایه ای خنثی تر مانند بژ یا سفید داشته باشد. این ظرافت و عاشقانه را اضافه می کند، و می تواند در یک محیط سنتی یا معاصر استفاده شود.

اتاق خواب : ایجاد یک فضای آرامش بخش در اتاق خواب شما می تواند به استراحت بهتر کمک کند. استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری یا بژ به ایجاد ظاهری نرم و مناسب برای خواب کمک می کند. از هر لحاظ، بژ به خصوص با تزئینات سفید و شفاف به خوبی کار می کند. همچنین می تواند با سبک های مختلف از فضاهای سنتی کار کند.

حمام : استفاده از رنگ سفید حس تمیزی و خلوص را به همراه دارد، در حالی که رنگ سبز باعث آرامش، تعادل می شود. رنگ سبز می تواند ظاهری واضح و تمیز ایجاد کند. علاوه بر رنگ دیوارها، لوازم جانبی مانند حصیر حمام یا حوله هایی با رنگ سبز باعث ایجاد فضای بهتر در حمام می شود.

یک طراح حرفه ای می تواند با رنگ ها بازی کند تا احساسات خاصی را در مصرف کننده ایجاد کند. دیوار کوب پلی استایرن اصفهان امیدوار است این مقاله به شما کمک کرده باشد تا روانشناسی انتخاب رنگ ها را بیشتر درک کنید. برای الهام گرفتن از استفاده رنگ ها در طراحی داخلی می توانید به دیوارکوب اصفهان مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *