انواع گونه درختان در تولید چوب ترموود

انواع گونه درختان در تولید چوب ترموود

انواع گونه درختان در تولید چوب ترموود

در دکوراسیون داخلی یکی از متریال‌ هایی که دارای طرفداران زیادی است چوب ترموود می‌ باشد. این چوب دارای سطحی براق و صاف و مقاومت بالایی در مقابل حرارت، ضربه، نفوذ حشرات، فرسودگی و غیره می ‌باشد. به همین خاطر در بین انواع  مختلف چوب بیشتر از این مدل برای ساختمان سازی استفاده می ‌کنند.

 در زمان های گذشته این چوب را فقط از درختان کاج تولید می ‌کردند. اما امروزه برای ساخت آن هم از درختان سخت و محکم و هم درختانی با بافت نرم می ‌توان استفاده نمود. من در این مقاله برای شما راجع به چوب ترموود و انواع درختانی که  می توان از آن ها برای تولید این مدل چوب استفاده کرد، صحبت می ‌کنم.

چنان چه در این زمینه به دنبال یک عمده فروشی ترموود در شهر اصفهان می ‌گردید، من به شما عزیزان نمایندگی انحصاری کارخانه پارس فریم را معرفی می ‌کنم.

معرفی چوب ترموود

این چوب را به صورت متریال ‌هایی با ابعاد سه و شش متری به صورت شیاردار و بدون شیار تحت حرارتی بالای ۲۰۰ درجه سانتی گراد تولید می ‌کنند. این حرارت بالا در حین تولید چوب ترموود سبب جلوگیری از ایجاد ترک خوردگی و آسیب به چوب و در نتیجه فشرده شدن و خشک شدن رطوبت آن می‌ گردد. و علاوه بر آن مقاومت آن را هم بالا می ‌برد.

بنابراین این ویژگی‌ ها باعث شده‌ اند که چوب ترموود نسبت به چوب‌ های طبیعی دیگر دارای تفاوت ‌های زیادی باشد و در بین مردم محبوبیت خاصی پیدا کند. به عنوان مثال: چوب ترموود در برابر رطوبت، حرارت، آفت، ضربه، فشار، فرسوده شدن و غیره مقاوم بوده و می ‌توان از آن در نمای داخلی و بیرونی ساختمان و هم چنین به عنوان کف پوش استفاده نمود.

 بر اساس نحوه ی تولید، نوع پروفیل و نوع درختی که برای تولید این چوب به کار رفته شده در بازار نیز با انواع مختلفی عرضه می ‌شوند. که من در این مقاله به گونه ی چوب مورد نظر برای ساخت آن اشاره خواهم کرد.

تولید چوب ترموود بر اساس گونه‌ های مختلف چوب

برای تولید چوب ترموود گونه ‌های مختلفی از درختان را می ‌توان به کار برد. و بیشتر از نمونه‌ هایی با برگ ‌های پهن و بافتی سخت و هم چنین سوزنی  برگ‌ ها با بافت چوبی نرم استفاده می ‌کنند. به طور کلی به چوب ترموودی که از درختان پهن برگ تولید می‌ شود ترمواش یا زبان گنجشک و به درختان سوزنی برگ ترموپاین یا که بر گرفته از درخت کاج است، گفته می‌ شود.

در ادامه چند مورد از این مدل درختان را برای شما معرفی می‌ کنم.

درختان سوزنی برگ صنوبر

یکی از درختانی که برای ساخت چوب ترموود مناسب است صنوبر می ‌باشد‌. این درخت بعد از تبدیل شدن به صنوبر ترموود پایداری اش بالا تر رفته و در مقابل حرارت و نفوذ حشرات، ایجاد فشار و ضربه می ‌تواند نسبت به صنوبر های طبیعی مقاومت زیادی را از خود نشان دهد. علاوه بر آن زیبایی این چوب نسبت به قبل دو برابر خواهد شد.

بلوط

درخت بلوط دارای برگ ‌های پهن است و چوب آن برای تولید ترموود گزینه ی مناسبی می‌ باشد. به خاطر مقاومت بالایی که این درخت دارد در نماهای داخلی ساختمان و به ویژه ساخت سونا بسیار مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

درخت کاج

برگ ‌های درخت کاج را اگر دقت کرده باشید، سوزنی شکل می‌ باشند. بنابراین چوب این درخت بافت نرمی دارد و برای تبدیل شدن به چوب ترموود مناسب است. ترموودی که با فرآیند های ترمو دینامیکی از چوب درخت کاج به وجود می‌ آید دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت می ‌باشد. و به همین خاطر برای ساخت استخر ها و سونا گزینه ی مناسبی به شمار می ‌آید.

 علاوه بر آن کاج ترموود نسبت به درخت کاج طبیعی رنگ کرم یا سفید دارد که زیبایی آن را دو برابر کرده است و برای طراحی دکوراسیون نیز زیاد مورد استفاده قرار می ‌گیرد. یکی دیگر از ویژگی‌ های ترموود کاج پایداری بالای آن در برابر ضربه می‌ باشد. که از این خصوصیت آن برای تولید مبل، درب و کابینت استفاده می‌ کنند.

 فرآیند ترمو دینامیکی که بر روی چوب درخت کاج انجام می ‌گیرد، سبب مقاومت بالای آن در برابر سوختن در مقابل حرارت‌ های بالا نیز می ‌شود.

درخت سرو با برگ ‌های سوزنی شکل

همان طور که می ‌دانید برگ ‌های درخت سرو سوزنی شکل بوده، بنابراین چوب این درختان نیز دارای بافت نرمی می ‌باشد و می ‌تواند برای تولید چوب ترموود نیز گزینه مناسبی به شمار بیاید. زمانی که فرآیند ترمو دینامیک روی درخت سرو صورت می ‌گیرد، چوب ترموود آن در مقایسه با درخت سرو طبیعی مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه، نفوذ آفات، رطوبت و حرارت‌ های بالا پیدا می ‌کند.

سخت چوب ‌های ترموود چه تفاوتی با نرم چوب‌ های آن دارند؟

شاید شما فکر کنید که نرم بودن بافت چوب به معنای ضعیف ‌تر بودن آن است. اما در واقع چوب‌ های نرمی که برای ساخت ترموود به کار می‌ روند به دلیل فاصله و به اصطلاح تراکم کم تری که بین مولکول‌ های آن وجود دارد دارای وزن سبک ‌تر نیز می ‌باشند و این باعث شده که آن را برای نما های داخلی ساختمان به کار ببرند.

 چرا که قیمت آن ها نیز پایین ‌تر از ترموود های سخت می ‌باشد. اما چوب‌ هایی که دارای بافت کم تراکم ‌تر و سخت ‌تر می باشند گران ‌تر بوده و به خاطر محکم بودنشان در ساخت وسایلی که نیاز به مقاومت بیشتری دارند.

مثل: مبل و استخر، کفپوش و غیره استفاده می‌ شوند. برای خریداری این نوع چوب ها شرکت مهندسی باقریان دکور با پخش ترموود به سراسر کشور با بهترین قیمت و کیفیت آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می ‌باشد.

نتیجه گیری

هر مدل چوبی که برای ساخت ترموود به کار می ‌رود دارای یک شرایط نگه داری خاصی می ‌باشد که بایستی راجع به آن ها نیز اطلاعات کافی داشته باشید. تا ماندگار تر شوند. شما در این مقاله با چوب درختانی که برای تولید ترموود مناسب هستند، آشنا شدید.

همان طور که مطالعه نمودید همه این چوب ‌ها پس از فرآیند ترمو دینامیکی دارای خواص بهتری از قبل می شوند. بنابراین طبق بودجه ‌ای که دارید و میزان مقاومت چوب ترموود می ‌توانید بهترین آن را برای فعالیت مورد نظرتان خریداری و استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *